Terbuai (lagi)

Aku lagi-lagi terbuai…

Pada rasa yang menggiurkan membuat bulu kuduk berdiri dan tubuh terguncang dengan hebatnya.

Aku terbuai….

Pada angan yang belum tentu sampai namun menanjikan.

Entah.

Hanya janji yang diingkar juga atau sebaliknya.

Aku lagi-lagi terbuai….

Pada seorang lelaki yang mampu membuka pintu hatiku.

Ia masuk, mengisi sepiku dengan bincangnya yang ramai.

Ia bukan idaman, namun ia pandai betul mencari celah.

Aku terbuai dengan kenyamanan yang ia ciptakan…

Aku terbuai….

Dan lagi-lagi berharap.

❤ Rana
Leave a Reply

